Faceți căutări pe acest blog

 

FLUX1, Ziua 3:

A început cu o întrebare ,,Care este nivelul bateriei noastre, atât fizic, dar și emoțional?”, unele dintre noi având nivelul bateriei mai ridicat, celelalte mai scăzut, urmând ca la sfârșitul zilei să reflectăm asupra nivelului bateriei noastre și să vedem ce s-a îmbunătățit.

Ziua a continuat cu un exercițiu de energizare, acesta având ca scop ridicarea nivelului nostru de energie și voie bună, în același timp având și scop de învățare ,,fuga în societate”.

Tema zilei a fost bullying-ul, stereotipurile, prejudecățile, provocările pe care elevii le întâmpină în societate.

Formatorii noștri ne-au prezentat tipurile de bullying, informațiile fiind aprofundate, ce este bullying-ul, de ce este atât de folosit de generația actuală, cum putem preveni, dar și combate.

Ulterior, am format echipe, pentru a rezolva câteva sarcini propuse de către formatori.

Aceștia ne-au propus lucrul în echipă pentru schimbul de păreri, opinii, idei, pentru a învăța din experiențele celorlalți, dar și pentru a crea un conținut și un produs final mai bun.

Sarcina a constat în identificarea soluțiilor de a preveni, combate aceste stereotipuri, prejudecăți, de a identifica rolul școlii, de a identifica propriile prejudecăți și stereotipuri.

După finalizarea sarcinii, am realizat o dezbatere în care fiecare participant și-a lăsat amprenta.

Învățarea a continuat prin realizarea unui joc de rol, în care fiecare participant a primit sarcina de a scrie câteva dintre cuvintele prin care se realizează bullying-ul, urmând ca o persoană să primească toate aceste jigniri, tachinări..

Rolul acestui exercițiu a fost de a constata cât de greu este să te lupți cu acest val de bullying și ce sentimente îi încearcă pe copiii care sunt expuși bullyingului.

Urmând ca după aceste tachinări, persoana expusă experimentului să primească cuvinte frumoase, complimente..starea de bine schimbându-se, iar stima de sine a crescut.

Ultimul exercițiu s-a desfășurat în mediul outdoor, un mediu de învățare benefic, bucurându-ne de mare și natură.

Exercițiul a constat în extragerea unor roluri și pe baza răspunsurilor unor întrebări pe care formatorii le-au pregătit să avansăm pe scara socială, pentru identificarea nevoilor societății, greutăților cu care oamenii se confruntă și soluțiile care pot fi aplicabile în viața cotidiană.

Fiecare exercițiu a avut un scop informativ și de înțelegere, de a trăi realitatea societății de astăzi, de a ne dezvolta creativitatea, gândirea logică, critică, de a trăi emoții și sentimente puternice.

La finalul zilei de curs, formatorii au revenit cu întrebarea de dimineață, referitoare la nivelul energiei noastre, mental și fizic.

Poate că, fizic, unele dintre noi, aveam nivelul de energie scăzut, dar emoțional fiecare dintre noi a avut un nivel de energie aproape de 100% datorită informațiilor învățate astăzi.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Flux 2 - 19-23 mai 2024 “Non-formal methods for inclusion”, Spania, Alicante VIDEOCLIP https://youtu.be/T-XIGahLjfg