FLUX1, Ziua 3:
A început cu o întrebare ,,Care este nivelul bateriei
noastre, atât fizic, dar și emoțional?”, unele dintre noi având nivelul
bateriei mai ridicat, celelalte mai scăzut, urmând ca la sfârșitul zilei să reflectăm
asupra nivelului bateriei noastre și să vedem ce s-a îmbunătățit.
Ziua a continuat cu un exercițiu de energizare, acesta
având ca scop ridicarea nivelului nostru de energie și voie bună, în același
timp având și scop de învățare ,,fuga în societate”.
Tema zilei a fost bullying-ul, stereotipurile,
prejudecățile, provocările pe care elevii le întâmpină în societate.
Formatorii noștri ne-au prezentat tipurile de bullying,
informațiile fiind aprofundate, ce este bullying-ul, de ce este atât de folosit
de generația actuală, cum putem preveni, dar și combate.
Ulterior, am format echipe, pentru a rezolva câteva
sarcini propuse de către formatori.
Aceștia ne-au propus lucrul în echipă pentru schimbul de
păreri, opinii, idei, pentru a învăța din experiențele celorlalți, dar și
pentru a crea un conținut și un produs final mai bun.
Sarcina a constat în identificarea soluțiilor de a
preveni, combate aceste stereotipuri, prejudecăți, de a identifica rolul
școlii, de a identifica propriile prejudecăți și stereotipuri.
După finalizarea sarcinii, am realizat o dezbatere în
care fiecare participant și-a lăsat amprenta.
Învățarea a continuat prin realizarea unui joc de rol, în
care fiecare participant a primit sarcina de a scrie câteva dintre cuvintele
prin care se realizează bullying-ul, urmând ca o persoană să primească toate
aceste jigniri, tachinări..
Rolul acestui exercițiu a fost de a constata cât de greu
este să te lupți cu acest val de bullying și ce sentimente îi încearcă pe
copiii care sunt expuși bullyingului.
Urmând ca după aceste tachinări, persoana expusă
experimentului să primească cuvinte frumoase, complimente..starea de bine
schimbându-se, iar stima de sine a crescut.
Ultimul exercițiu s-a desfășurat în mediul outdoor, un
mediu de învățare benefic, bucurându-ne de mare și natură.
Exercițiul a constat în extragerea unor roluri și pe baza
răspunsurilor unor întrebări pe care formatorii le-au pregătit să avansăm pe
scara socială, pentru identificarea nevoilor societății, greutăților cu care
oamenii se confruntă și soluțiile care pot fi aplicabile în viața cotidiană.
Fiecare exercițiu a avut un scop informativ și de
înțelegere, de a trăi realitatea societății de astăzi, de a ne dezvolta
creativitatea, gândirea logică, critică, de a trăi emoții și sentimente
puternice.
La finalul zilei de curs, formatorii au revenit cu întrebarea de dimineață, referitoare la nivelul energiei noastre, mental și fizic.
Poate că, fizic, unele dintre
noi, aveam nivelul de energie scăzut, dar emoțional fiecare dintre noi a avut
un nivel de energie aproape de 100% datorită informațiilor învățate astăzi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu